З В І Т КЕРІВНИКА ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ (ЯСЛА-САДОК) «СОНЕЧКО» ЗАЧЕПИЛІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ПО ПІДСУМКАМ РОБОТИ ЗА 2021 - 2022 НАВЧАЛЬНИЙ РІК ПЕРЕД ПЕДАГОГІЧНИМ КОЛЕКТИВОМ ТА ГРОМАДСЬКІСТЮ На виконання Національної доктрини розвитку освіти, п. 3 наказу Міністерства освіти і науки від 23.03.2005 № 178, Положення про дошкільний навчальний заклад, з метою подальшого утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління освітою, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття і виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у навчальних закладах, що базуються на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації я, Аванесян Олена Енріхівна, в.о.завідувача дошкільного навчального закладу (ясел-садка) «Соснечко», освіта середня педагогічна, педагогічний стаж 16 років , звітую про основні напрямки своєї діяльності за 2021-2022 навчальний рік. 1. Організаційно-правові засади діяльності дошкільного навчального закладу Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Сонечко» розпочав функціонування з 2011 році. Заклад дошкільної освіти працює за п’ятиденним робочим тижнем. Режим роботи закладу 10,5 годин: з 7.30 до 18.00 . Діяльність закладу здійснюється у відповідності до Законів України: Конституції України, Закону України « Про освіту», Закону України « Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний навчальний заклад, Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, Санітарного регламенту, Статуту ДНЗ , Колективного договору та інших розпорядчих документів. Головною метою діяльності дошкільного закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, виконання вимог Базового компонента, забезпечення умов для ефективного проведення освітнього процесу, фізичного та психічного розвитку дітей. Діяльність керівника дошкільного закладу направлена на вирішення освітніх, методичних, адміністративних, фінансових, господарських та інших питань, які виникають у процесі діяльності ЗДО. 2. Склад вихованців: ЗДО має типове приміщення. За проектною потужністю дошкільний заклад розрахований на 25 місць для дітей віком від 1-х років до 6 (7) років. Комплектація груп дітьми в 2021-2022 навчальному році складала – 22 дітей. Групи комплектуються за віковими ознаками (різновікові), відповідно до санітарно-гігієнічних норм і правил утримання дітей в закладі дошкільної освіти з урахуванням батьківських запитів , за поданням батьками відповідних документів на комплектацію. В ЗДО функціонували 2 вікових груп: - 1 група різновікова до 4-х років,; - 1група різновікова від 4-х до 6-ти (7) років Середньомісячне відвідування до 24.02.2022 року складає 35 – 40% . 2. Кадрове забезпечення В закладі дошкільної освіти проводиться відповідна робота, направлена на забезпечення закладу кадрами. Трудовий колектив налічує 11 працівників. Із них : 4 – педагогічні працівники; 7 – технічний персонал . Педагогічний процес у ЗДО «Сонечко» забезпечують 4 кваліфікований спеціаліст: директор та музичний керівник, психолог, 4 вихователів. В закладі працює 7 технічних працівників : заступник завідувача з господарства, 2 працівників харчоблокуі, , 2 помічників вихователя, два сторожі. 3. Організація навчально-виховної роботи Заклад дошкільної освіти здійснює освітньо - виховну діяльність відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний заклад, Статуту ДНЗ, Базового компоненту дошкільної освіти, санітарного Регламенту. Зміст дошкільної освіти в межах Базового компоненту в ЗДО «Сонечко» у 2020-2021 навчальному році визначався освітньою програмою «Дитина» (нова редакція). Протягом навчального року всі працівники ЗДО постійно підвищували педагогічну майстерність, приймаючи участь у роботі методичних об'єднань .Форми роботи зв'язку з карантинними обмеженнями та воєнним станом переважно відбувались в режимі онлайн ( Viber). Науково-методичне зростання педагогічної майстерності вихователів забезпечили такі форми методичної роботи: семінари: Педагогічні ради: Перша педагогічна рада відбулася у формі круглого столу: - в обговоренні і затвердженні плану на новий навчальний рік приймав участь весь педагогічний колектив; педагогам були надані рекомендації для роботи в ЗДО в умовах пандемії; - в довідці відмічено успіхи та недоліки в роботі в процесі підготовки груп до нового навчального року. Надані консультації: - «Як побачити красу, або Ознайомлюємо дітей зі світом мистецтва» ; - «Арт - терапія дошкільників - емоції творчості»; - «Крок до творчості, або Розвиваємо здібності дитини». Відповідно до річного плану в ЗДО були проведені у всіх вікових групах музичні свята та розваги. В цьому навчальному році вони проводилися без участі батьків в зв’язку з карантинними обмеженнями. У закладі проводилися виставки дитячих робіт, фотовиставки відповідно до річного плану роботи , в яких приймали участь всі групи ЗДО. Приємно бачити тісну взаємодію родин вихованців та ЗДО. Протягом року, з метою підвищення професійної майстерності педагоги займалися самоосвітою за індивідуальними планами. Вивчення науково-методичної літератури надало змогу педагогам підвищити свої теоретичні знання, розвивати індивідуальні особливості кожної дитини, здійснюватидиференційований підхід. Поповнено розвивально-корекційне середовище дидактичними матеріалами, іграми, посібниками. Робота з батьками проводилася в дистанційному форматі: консультації, поради, рекомендації, звіти. Усі вихованці залучаються до всіх форм роботи в закладі, приймають активну участь у розвагах та святах. Активно проводиться індивідуальна робота з кожним із вихованців орієнтовно до їх потреб, а саме: соціалізація, розвиток комунікативних навичок, розвиток звуковимови та зв’язного мовлення, розвиток дрібної та загальної моторики, удосконалення навичок самообслуговування тощо. У всіх вихованців наявна позитивна динаміка розвитку. Діти навчилися взаємодіяти з соціумом та один з одним, адаптувалися до умов дитячого садочка. Впродовж періоду з 01.04.2022 по 16.05.2022року ЗДО, в зв’язку з впровадженням воєнного стану, перейшов на дистанційне надання освітніх послуг вихованцям. Був розроблений план проведення дистанційної роботи закладу в даний період, перспективні та календарні плани роботи з дітьми згідно вікових груп. Проводилася дистанційна методична та психологічна робота з педагогами згідно складених планів. Методичні матеріали, нормативно-правова документація, відео проведення занять висвітлювалися на сайті. Освітньо-виховна робота велася і через вайбер Таким чином, річний план за 2021 – 2022 навчальний рік колективом ЗДО в основному виконаний, поставлені цілі досягнуті. В організації освітнього процесу на 2022 – 2023 навчальний рік плануємо працювати над такими завданнями: -сприяти у досконаленню патріотичних почуттів, формувати розмовне мовлення дітей шляхом використання сучасних технологій, розвитку зв'язного мовлення, прозових та поетичних творів сучасних авторів, кращих зразків малих фольклорних жанрів; - продовжувати роботу над формуванням сталого стилю життя у дітей дошкільного віку. 4. Система роботи щодо соціального захисту дитини. У нашому закладі виховуються 22 дітей з багатодітних родин. Адміністрацією ЗДО розроблені певні заходи, а саме: - надається методична і консультативна допомога сім'ям, забезпечується процес включення батьків у роботу з виховання, навчання та адаптації дитини; - створено соціальний паспорт родин пільгових категорій. 5.Організація харчування Повноцінне та якісне харчування є невід’ємною складовою зміцнення здоров’я дітей. Організація харчування ведеться відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 « Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» зі змінами від 28.07. 2021 № 786; Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах ( наказ МОН та МОЗ № 298/227 від 17.04.2006. Оснащення матеріально-технічної бази з організації харчування забезпечує оптимальні умови для прийому, зберігання, обробки і приготування продуктів харчування. В закладі складені примірні чотирьохтижневі меню на всі чотири сезони, які затверджені та узгоджені з Держспоживслужбою. Меню вивішується щодня увечері, щоб батьки могли напередодні ознайомитися з ним. Питання організації харчування підлягають адміністративному та медичному контролю, результати обговорюються на виробничих нарадах, педагогічних радах. 6. Медичне обслуговування дітей В дошкільному закладі створено оптимальні умови для проведення медичної, профілактичної, фізкультурно - оздоровчої роботи. Медична й профілактично-оздоровча робота здійснюється відповідно до річного плану роботи закладу дошкільної освіти. З метою пропагування здорового способу життя в дошкільному закладі з дітьми та батьками проводиться санітарно-просвітницька робота. На постійному контролі у адміністрації ЗДО знаходиться дотримання санітарно-гігієнічних вимог до умов утримання дітей . 7. Управлінська діяльність директора ЗДО Директор ЗДО підпорядковується безпосередньо начальнику управління освіти і науки. У своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України « Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний заклад, рішеннями Уряду, розпорядженнями засновника, наказами управління освіти і науки, правилами і нормами з охорони праці, Статутом закладу, Колективним договором. Управлінські рішення та дії керівника ЗДО були спрямовані на виконання таких завдань: 1. Організація діяльності колективу щодо надання освітніх послуг населенню відповідно до статуту дошкільного навчального закладу. 2. Комплектування груп на 1вересня 2021 – 2022 навчального року дітьми та кадрами. 4. Забезпечення умов для ефективного проведення освітнього процесу, фізичного та психічного розвитку дітей. 5. Організація харчування та медичного обслуговування дітей. 6.Вирішення освітніх, методичних, адміністративних, фінансових, господарських та інших питань, які виникають у процесі діяльності ЗДО. 7. Сприяння підвищенню кваліфікації педагогічних працівників 8. Створення сприятливого емоційно – психологічного клімату у колективі ЗДО. 9. Організація дистанційної роботи педагогічних працівників. 10. Організація різних форм співпраці з батьками. Колектив постійно працює над створенням позитивного іміджу нашого закладу. Цьому сприяє власний сайт. 8. Організація роботи з сім’ями вихованців Взаємодія з сім’ями вихованців є одним з пріоритетних напрямків діяльності закладу. Вона орієнтована на пошук таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції, участі батьків в організації освітньо – виховної роботи з дітьми. Дошкільний заклад підтримує бажання батьків поповнювати знання, необхідні для виховання та навчання дітей. Педагогічний колектив використовував для цього різні активні форми співпраці : - батьківські збори; - індивідуальні консультації різних спеціалістів; - виставки робіт дітей , батьків та вихователів, - участь батьків у підготовці та проведенні свят , Онлайн – спілкування, спілкування з допомогою вайбер, спілкування у групах під час карантинних обмежень та військового стану. Все, що придбано і подаровано батьками, ставиться на облік протягом місяця. 9. Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров’я дітей та працівників В закладі організовано триразове харчування дітей. Педагогічним колективом проводиться планомірна і систематична робота по забезпеченню безпеки життєдіяльності дітей. У річному плані роботи в розділі « Охорона життя і здоров’я дошкільників» розроблені заходи щодо попередження дитячого травматизму. Інформація висвітлена на сайті закладу. Вихователі в вайбері для батьків вихованців розміщували цікаву інформацію з питань безпеки дитини: розвивальні мультфільми, відео-заняття, консультації он-лайн , пам’ятки тощо. Працівники ЗДО двічі на рік проходять медичний огляд. Працівники, які знаходяться в декретній відпустці, отримують із Фонду соціального страхування одноразову допомогу при народженні дитини і оплачувану відпустку для догляду за дитиною до 3-х років. Всі працівники, які хворіють, отримують згідно листків непрацездатності допомогу по тимчасовій втраті працездатності. Всі працівники мають щорічну відпустку з виплатою оздоровчих . 10. Соціальна активність дошкільного закладу Працівники дошкільного закладу займають активну соціальну життєвупозицію та привчають дітей дошкільного віку розуміти соціальну значимість участі у заходах різного рівня. Ми вдячні всім батькам, які допомагають нам у проведенні ремонтних робіт у групах, на території ЗДО , придбанні іграшок, дидактичних матеріалів, створюють затишок та комфорт для дітей, все те, без чого неможливо надати якісну дошкільну освіту дітям . Колектив працює і буде працювати надалі згідно свого кредо « Роби велике, поки воно ще мале, тому що, все велике починається з малого» ( Сенека) .

 

 Звіт

керівника Леб’язького

дошкільного навчального закладу

(ясла-садок)

«Сонечко»

Зачепилівської селищної ради

Зачепилівського району

Харківської області

 

за 2019-2020 навчальний рік

             Загальні відомості про навчальний заклад.

        Назва закладу: Леб’язький дошкільний навчальний заклад (ясла-садок)  «Сонечко» Зачепилівської селищної ради Зачепилівського району Харківської області

         Тип закладу – ясла-садок.

         Юридична адреса: вул. Центральна, 258, с. Леб’яже, Зачепилівський р-н, Харківська обл.

         Заклад функціонує з листопада 2011 року.

         Проектна потужність закладу складає 25 дітей, але спальних місць розраховано на 32 дитини. За мережею списковий склад ДНЗ налічував 25 дітей. 

         Заклад має 2 групи:

      - різновікова до 4-х років (9 діток),

      - різновікова від 4-х до 6-ти років (16 діток).

           Вільних приміщень ДНЗ не має, всі використовуються в роботі.

           Працює ДНЗ з 7.30 до 18.00. Тривалість дня 10,5 години.                                

 Навчальний заклад здійснював свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України:

  • Конституції України;
  • Закону України «Про освіту»;
  • Закону України «Про дошкільну освіту»;
  • «Положення про дошкільний навчальний заклад»;
  • Державного стандарту – «Базового компоненту дошкільної освіти»;
  • Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина»;
  • Парціальної програми для закладів освіти «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку»;
  • Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів;
  • Закону України «Про охорону праці»;
  • Закону України «Про цивільну оборону»;
  • Закону України «Про відпустки».

А також, Статуту та річного плану роботи закладу на 2019-2020 н.р., плану на літньо-оздоровчий період.

Навчальний рік у дошкільному закладі починається з 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року.

З 1 червня по 31 серпня (літньо-оздоровчий період) у закладі проводиться оздоровлення дітей.

Дошкільний заклад здійснює свою діяльність відповідно до річного плану, який складається на навчальний рік та літньо-оздоровчий період.

План роботи схвалюється педагогічною радою та затверджується керівником закладу.

Педагогічний склад.

          Педагогічний склад закладу: 

1 завідувач – 14 тариф. розряд,

3 вихователя – 11 тариф.розряд.

Практичний психолог – 11 тариф.розряд.

Музичний керівник – 9 тариф.розряд.

    У вихователів середня педагогічна освіта, у завідувача та практичного психолога – вища освіта, музичний керівник здобуває заочну вищу освіту.

    3 вихователі мають стаж роботи більше 10 років, практичний психолог та музичний керівник – до 3 років.

  Виконання пріоритетних завдань, над якими працював дошкільний заклад у 2019-2020 р.

  •        Планувалось і було виконано протягом року такі завдання:
  • проведення роботи на удосконаленням форми, змісту та методів роботи з педагогами (дискусії, круглі столи, ділові ігри) та дітьми (сімейні свята, вікторини, дні добрих справ),  орієнтуючись на положення Базового компоненту дошкільної освіти;
  • вивчення стану фізичного та психічного здоров’я вихованців та проведення роботи щодо зміцнення фізичного та психічного здоров’я кожного вихованця, формування у дітей основ безпеки життєдіяльності;
  • проводилась активна робота з дітьми та батьками щодо мовленнєвого розвитку дітей;
  • проводився постійний контроль за санітарним станом їдальні, технологією приготування їжі, додержання термінів реалізації швидкопсувних продуктів, якістю миття посуду;
  • проводилась  робота по розвитку активності дошкільників у процесі формування математичних уявлень (різновікова група від 4 до 6 років) та сенсорного розвитку (різновікова група до 4 років).
    •     Діяльність адміністрації ДНЗ з питань управління і контролю.

Планування роботи дошкільного закладу здійснювалося відповідно до Інструктивно-методичного листа Міністерства освіти і науки України «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році». Річним планом регламентувалася організація методичної роботи ДНЗ, заходи щодо упровадження інноваційних педагогічних технологій у освітньо-виховний процес, згідно з концептуальними засадами Базового компонента. Для забезпечення системного підходу до реалізації завдань дошкільної освіти в закладі фукнціонує методичний осередок у допомогу педагогам та батькам. Протягом 2019-2020 н.року осередок поповнився наочно-дидактичними посібниками, навчально-методичною літературою, посібниками, періодичною пресою, відео-аудіо записами. Вихователі мали змогу користуватися сучасними науковими розробками, авторськими методиками, розробками занять, свят та розваг, матеріалами з досвіду роботи кращих педагогів, періодичними педагогічними виданнями, підвищувати свою самоосвіту.

Педагогам закладу надавалася можливість впроваджувати різні форми підвищення фахової майстерності: самоосвіта, взаємовідвідування методичних заходів, колективні перегляди, проведення на базі закладу семінарів-практикумів, використання досвіду вихователів району, області, проходження курсів підвищення кваліфікації.

Освітньо-виховний процес у закладі здійснювався відповідно до освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина» та парціальної програми для закладів освіти «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку». Рішення про вибір програм було обговорено та схвалено педагогічною радою закладу (протокол від 30.08.2019 № 1).

Учасниками освітньо-виховного процесу дошкільного закладу є: діти, педагогічні працівники, обслуговуючий персонал, батьки, представники громадкості, які брали участь у освітньо-виховній роботі.

В дошкільному закладі з 2019 року функціонує офіційний сайт. Розділи сайту висвітлюють основні аспекти роботи саду та постійно оновлюються.

У 2019-2020 н.р. продовжено роботу з використання інформаційно-комп’ютерних технологій. Постійно проводиться робота щодо підвищення комп’ютерної грамотності педагогічних працівників (індивідуальне навчання, індивідуальні  та групові консультації).

Оптимально  використовується інформаційне навчання за допомогою комп’ютера, пошукові системи у мережі Інтернет для ознайомлення з досвідом колег, самоосвіти. Помітне підвищення ефективності освітньо-виховного процесу за рахунок ІКТ. Але, є необхідність визначити наступні напрямки для подальшої роботи:

  • підвищення рівня володіння  ІКТ працівниками,
  • обмін досвідом роботи з дітьми з використанням ІКТ.

         За станом на 01.08.2020 року у закладі функціонує  1 одиниця комп'ютерної техніки. 

        З вищезазначеного видно, що забезпеченість навчального закладу комп'ютерною технікою недостатня. Інформаційне середовище – засіб ефективної взаємодії учасників освітнього процесу: дітей, педагогів, батьків. Основним призначенням служби інформаційного забезпечення є:

  • формування інформаційного освітнього середовища закладу, поетапне вирішення задач інформатизації освіти;
  • упровадження нових інформаційних технологій в освітній і управлінський процеси;
  • інформаційно-методичне забезпечення навчально-виховного процесу;
  • упровадження електронного документообігу.

З 2019 року заклад є користувачем програмного комплексу «Курс Дошкілля», який призначений для автоматизації управлінської діяльності адміністрацій дошкільних закладів, для створення єдиної системи збору, обробки та зберігання інформації. Ця система дозволяє полегшити роботу завідувача, медичної сестри, вихователів, завгоспа. Завдяки такому програмному комплексу упорядковано ведення ділової документації та зміцнена система управління дошкільною освітою.

Використання ІКТ в управлінській діяльності:

1. Робота в програмовому комплексі «Курс Дошкілля», на сайті «ІСУО», на сайті ДНЗ ;

2. Розрахунок вартості харчування завгоспом;

3. Розрахунок використання продуктів харчування.

Використання ІКТ у методичній роботі:

       1.  Оформлення ділової документації;

2. Проведення контрольно-аналітичної діяльності (підготовка схем аналізу, обробка даних, результативність у вигляді графіків, діаграм);

3. Робота в мережі Інтернет з питання самоосвіти та накопичення інформаційного матеріалу.

4. Розробка презентацій до семінарів, методичних об’єднань, конференцій, педагогічних рад, консультацій для вихователів;

6. Оформлення картотеки періодичних видань, облік методичної та художньої літератури;

7. Оформлення стендів, інформаційних куточків;

Використання коштів, поповнення матеріально-технічної бази

  Матеріально-технічна база закладу поліпшувалася за рахунок бюджетних, батьківських коштів та коштів працівників. Заходи щодо зміцнення матеріально-технічної бази закладу – є одним із провідних напрямків роботи закладу.

 На поповнення матеріально-технічної бази закладу протягом навчального року було виділені 26,745 грн.; позабюджетних – 11319.

За ці кошти було придбано:

                                                      Бюджетні кошти

     1.

Господарчі товари

               284 грн

     2.

Миючи засоби

             1312 грн

     3.

Фільтр

             3049 грн

     4.

Шафа

               600 грн

     5.

Канцелярські товари

               300 грн

     6.

Інвентар

             3178 грн

     7.

Преса

             1400 грн

     8.

Ремонт (фарба)

        2729,40 грн

     9.

Посуд

             2268 грн

   10.

Заміна вікна

        3761,58 грн

   11.

Будівельні матеріали

        1660,50 грн

   12.

Подушки

        3000,00 грн

   13.

Міксер

          264,00 грн

   14.

Електром’ясорубка

        1260,00 грн

                Всього

      25066,48 грн

                                                 Позабюджетні кошти

        1. Батьківські кошти

     1.

Папір (картон)

                300 грн

     2.

Іграшки

              2000 грн

     3.

Миючи засоби

                600 грн

     4.

Заправка катріджу

                520 грн

     5.

Прикраси на свята

                400 грн

                Всього                              

              3820 грн

        1. Спонсорські кошти

     1.

Бензин

                500 грн

     2.

Квіти

  1. грн

                Всього

  1. грн
        1.  Працівники 

     1.

Папір ксероксний

                500 грн

     2.

Файли

                240 грн

     3.

Тематичні куточки

                250 грн

     4.

Методична література

                400 грн

     5.

Ремонт комп’ютера

              2000 грн

     6.

Заправка катріджу

                520 грн

     7.

 

                300 грн

                Всього

               4210 грн  

 

До початку нового навчального року проведено ремонт приміщень закладу:

  • Обладнано кабінет сестри медичної та ізолятор;
  • пофарбована підлога у всіх приміщеннях;
  • проведено заміри реконструкції мансарди (для обладнання кабінетів завідувача та завгоспа).
  •  Результати роботи з дітьми, дотримання вимог охорони дитинства

 Освітньо-виховний процес у закладі здійснювався відповідно до освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина» та парціальної програми для закладів освіти «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку». Рішення про вибір програм було обговорено та схвалено педагогічною радою закладу (протокол від 30.08.2019 № 1).     

Основною формою організаційної роботи навчальної діяльності дітей дошкільного віку у закладі є заняття з різних видів діяльності. У закладі вихователі проводять заняття групової форми організації (за потреби індивідуальної), тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, підсумкові.

Тривалість занять для дітей раннього віку – 10-15 хвилин; для молодшого дошкільного віку – 15-20 хвилин; старшого віку – 25-30 хвилин.

Організація життєдіяльності дітей включала в себе гурткову роботу, трудову діяльності, самостійну художню діяльність, роботу з безпеки життєдіяльності. Проводились Дні здоров’я, свята, ранки, музично-спортивні розваги, конкурси, вікторини. Виставки дитячих малюнків та поробок, спільних робіт з батьками та вихователями, різноманітні екскурсії : до сільської ради, до сільської бібліотеки, школи. Проводились святкові ранки приурочені світам «Свято Осені», «Свято Миколая», «Новий рік», «8 Березня». Окрім звичайних занять, проводились міні-театри, де дітлахи разом з вихователькою ставили різні сценки, лялькові театри, озвучували як діти, так і вихователі, хороводи приурочені весняним, літнім святам. Діти виконували різні види діяльності з великим ентузіазмом. Під час проведення тематичних тижнів, таких як «Тиждень безпеки дорожнього руху», «Тиждень здоров’я», «Тиждень української мови», «Тиждень безпеки», «Тиждень прав дитини», де проводилися різноманітні розваги, конкурси для дітей та батьків, діти також зустрічалися з представниками влади, пожежної безпеки, які проводили бесіди, розповідали дітям про їх права та безпеку.

           Також з дітьми проводилась робота щодо розвитку їхніх здібностей і формування культури поведінки. З цього питання дітям наводились приклади з життя людей в цілому, їхніх батьків, родичів, друзів. Тож на наглядному прикладі діти робили висновки та висловлювали свою думку.

            Дуже сподобалися дітям екскурсії до сільської ради, школи, Під час екскурсії до школи діти мали змогу відвідати шкільний музей, познайомитися з вчителями, побувати у класних кімнатах, спортивному залі, погуляти на ігровому майданчику.

            Два рази на рік, восени та навесні проводився моніторинг рівня знань вихованців за освітніми лініями, відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти. Результати моніторингу показали, що рівень якості знань дітей поліпшився на всіх показниках, на деяких більше, на деяких менше, але досягти високого рівня не вдалося. Тому у новому навчальному році треба переглянути форми та методи роботи педагогічних працівників для поліпшення навчально-виховного процесу в закладі.

            Разом з дітьми вчилися і вихователі. У своїй виховній роботі з дітлахами вони досягли достатнього рівня.

           Аналіз рівня компетентності дітей 6-го р.ж. за сферами життєдіяльності показав, що рівень засвоєння дітьми програмового матеріалу значно збільшився порівняно з І півріччям:

І півріччя: 8,52

       ІІ півріччя: 9,09

 

 

Напрями оцінювання

 

          I

оцінювання

 

        II оцінювання

 

Різниця

 «+»,

« -«

 

     Рівень оцінювання

 

Особистість дитини

        8,61

       9,47

  + 0,86

 

   достатній

 

Дитина в соціумі

        8,64

       9,31

  + 0,67

   достатній

 

Дитина в природному довкіллі

        8,63

       8,93

  + 0,3

  достатній

Дитина у світі культури

        8,00

       8,75

  + 0,75

  достатній

 Гра дитини

        8,84

       9,41

  + 0,57

  достатній

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

        8,47

       8,88

  + 0,41

  достатній

Мовлення дитини

         8,48

       8,91

  + 0,43

 достатній

Результати експертизи рівня компетентності дітей за різними формами діяльності за сферами Базового Компоненту дошкільної освіти в Україні та згідно вимог  програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина» дають змогу визначити середній показник, який становить 9,54, що відповідає достатньому рівню. Як показали результати, вихователі протягом року  на належному рівні проводили освітньо-виховний процес, недостатньо уваги приділили формам та методам роботи з дітьми. Тому це питання треба розглянути на педагогічній раді, розробити ефективні методи роботи та поставити освітньо-виховний процес на постійний контроль.

      Робота педагогічного колективу та всіх працівників закладу щодо профілактики дитячого травматизму будувалася на Базовому компоненті дошкільної освіти та Програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина», які спрямовували роботу педагогів на формування у дошкільників певної життєвої позиції, елементарної життєвої компетенції. Тільки систематична робота з дітьми щодо безпеки життєдіяльності може виробити в дитячій свідомості стереотипи безпеки в життєвому середовищі.

       Щороку під час проведення Тижня безпеки дитини узагальнюються одержані знання під час проведення розваг, тематичних занять, конкурсів малюнків, на зустрічах з працівниками відповідних служб.

       Не перший раз в закладі проводилися місячники безпечного поводження на водних об’єктах у різні пори року.

       Для вивчення правил пожежної безпеки, травмування і загибелі дітей на пожежах через дитячі пустощі та необережне поводження з вогнем проводилася зустріч із працівником Зачепилівського сектору ГУ ДСНС України в Харківській області Джгуном С.П. Він ознайомив дітей з принципом роботи вогнегасника, розповів про правила поведінки під час виникнення пожежі, провів практичний тренінг з евакуації на випадок виникнення пожежі.

  • Організація харчування дітей.

            Одним з приорітетних напрямків роботи закладу було забезпечення соціального захисту, збереження та зміцнення здоров’я дітей і працівників закладу. Порядок організації харчування здійснювався згідно чинного законодавства.

Режим харчування в закладі трьохразовий. Продукти харчування та продовольча сировина надходять в дошкільний навчальний заклад разом із супровідними документами, які свідчать про їх походження та якість. Завозять продукти регулярно. Але бувають збої, особливо взимку по причині погодних умов. Заявки на них виконуються в повному обсязі. Графік видачі їжі з харчоблоку дотримується. Розподіл їжі за об’ємом протягом дня виконується. Щоденне меню складається з урахуванням наявних продуктів харчування. Строки реалізації продуктів дотримуються. Видача страв з харчоблоку проходить після зняття проби сестрою медичною. Добова проба щоденно залишається на харчоблоці.

Вихователями усіх вікових груп ведеться планомірна роботу щодо формування навичок культури харчування дошкільнят, консультат

http://sone4koleb.at.ua/sitemap.xml