Звіт
дошкільного навчального закладу
(ясла-садок)
«Сонечко»
Зачепилівської селищної ради
Зачепилівського району
Харківської області
за 2019-2020 навчальний рік
Загальні відомості про навчальний заклад.
Назва закладу: Леб’язький дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Сонечко» Зачепилівської селищної ради Зачепилівського району Харківської області
Тип закладу – ясла-садок.
Юридична адреса: вул. Центральна, 258, с. Леб’яже, Зачепилівський р-н, Харківська обл.
Заклад функціонує з листопада 2011 року.
Проектна потужність закладу складає 25 дітей, але спальних місць розраховано на 32 дитини. За мережею списковий склад ДНЗ налічував 25 дітей.
Заклад має 2 групи:
- різновікова до 4-х років (9 діток),
- різновікова від 4-х до 6-ти років (16 діток).
Вільних приміщень ДНЗ не має, всі використовуються в роботі.
Працює ДНЗ з 7.30 до 18.00. Тривалість дня 10,5 години.
Навчальний заклад здійснював свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України:
- Конституції України;
- Закону України «Про освіту»;
- Закону України «Про дошкільну освіту»;
- «Положення про дошкільний навчальний заклад»;
- Державного стандарту – «Базового компоненту дошкільної освіти»;
- Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина»;
- Парціальної програми для закладів освіти «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку»;
- Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів;
- Закону України «Про охорону праці»;
- Закону України «Про цивільну оборону»;
- Закону України «Про відпустки».
А також, Статуту та річного плану роботи закладу на 2019-2020 н.р., плану на літньо-оздоровчий період.
Навчальний рік у дошкільному закладі починається з 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року.
З 1 червня по 31 серпня (літньо-оздоровчий період) у закладі проводиться оздоровлення дітей.
Дошкільний заклад здійснює свою діяльність відповідно до річного плану, який складається на навчальний рік та літньо-оздоровчий період.
План роботи схвалюється педагогічною радою та затверджується керівником закладу.
Педагогічний склад.
Педагогічний склад закладу:
1 завідувач – 14 тариф. розряд,
3 вихователя – 11 тариф.розряд.
Практичний психолог – 11 тариф.розряд.
Музичний керівник – 9 тариф.розряд.
У вихователів середня педагогічна освіта, у завідувача та практичного психолога – вища освіта, музичний керівник здобуває заочну вищу освіту.
3 вихователі мають стаж роботи більше 10 років, практичний психолог та музичний керівник – до 3 років.
Виконання пріоритетних завдань, над якими працював дошкільний заклад у 2019-2020 р.
- Планувалось і було виконано протягом року такі завдання:
- проведення роботи на удосконаленням форми, змісту та методів роботи з педагогами (дискусії, круглі столи, ділові ігри) та дітьми (сімейні свята, вікторини, дні добрих справ), орієнтуючись на положення Базового компоненту дошкільної освіти;
- вивчення стану фізичного та психічного здоров’я вихованців та проведення роботи щодо зміцнення фізичного та психічного здоров’я кожного вихованця, формування у дітей основ безпеки життєдіяльності;
- проводилась активна робота з дітьми та батьками щодо мовленнєвого розвитку дітей;
- проводився постійний контроль за санітарним станом їдальні, технологією приготування їжі, додержання термінів реалізації швидкопсувних продуктів, якістю миття посуду;
- проводилась робота по розвитку активності дошкільників у процесі формування математичних уявлень (різновікова група від 4 до 6 років) та сенсорного розвитку (різновікова група до 4 років).
- Діяльність адміністрації ДНЗ з питань управління і контролю.
Планування роботи дошкільного закладу здійснювалося відповідно до Інструктивно-методичного листа Міністерства освіти і науки України «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році». Річним планом регламентувалася організація методичної роботи ДНЗ, заходи щодо упровадження інноваційних педагогічних технологій у освітньо-виховний процес, згідно з концептуальними засадами Базового компонента. Для забезпечення системного підходу до реалізації завдань дошкільної освіти в закладі фукнціонує методичний осередок у допомогу педагогам та батькам. Протягом 2019-2020 н.року осередок поповнився наочно-дидактичними посібниками, навчально-методичною літературою, посібниками, періодичною пресою, відео-аудіо записами. Вихователі мали змогу користуватися сучасними науковими розробками, авторськими методиками, розробками занять, свят та розваг, матеріалами з досвіду роботи кращих педагогів, періодичними педагогічними виданнями, підвищувати свою самоосвіту.
Педагогам закладу надавалася можливість впроваджувати різні форми підвищення фахової майстерності: самоосвіта, взаємовідвідування методичних заходів, колективні перегляди, проведення на базі закладу семінарів-практикумів, використання досвіду вихователів району, області, проходження курсів підвищення кваліфікації.
Освітньо-виховний процес у закладі здійснювався відповідно до освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина» та парціальної програми для закладів освіти «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку». Рішення про вибір програм було обговорено та схвалено педагогічною радою закладу (протокол від 30.08.2019 № 1).
Учасниками освітньо-виховного процесу дошкільного закладу є: діти, педагогічні працівники, обслуговуючий персонал, батьки, представники громадкості, які брали участь у освітньо-виховній роботі.
В дошкільному закладі з 2019 року функціонує офіційний сайт. Розділи сайту висвітлюють основні аспекти роботи саду та постійно оновлюються.
У 2019-2020 н.р. продовжено роботу з використання інформаційно-комп’ютерних технологій. Постійно проводиться робота щодо підвищення комп’ютерної грамотності педагогічних працівників (індивідуальне навчання, індивідуальні та групові консультації).
Оптимально використовується інформаційне навчання за допомогою комп’ютера, пошукові системи у мережі Інтернет для ознайомлення з досвідом колег, самоосвіти. Помітне підвищення ефективності освітньо-виховного процесу за рахунок ІКТ. Але, є необхідність визначити наступні напрямки для подальшої роботи:
- підвищення рівня володіння ІКТ працівниками,
- обмін досвідом роботи з дітьми з використанням ІКТ.
За станом на 01.08.2020 року у закладі функціонує 1 одиниця комп'ютерної техніки.
З вищезазначеного видно, що забезпеченість навчального закладу комп'ютерною технікою недостатня. Інформаційне середовище – засіб ефективної взаємодії учасників освітнього процесу: дітей, педагогів, батьків. Основним призначенням служби інформаційного забезпечення є:
- формування інформаційного освітнього середовища закладу, поетапне вирішення задач інформатизації освіти;
- упровадження нових інформаційних технологій в освітній і управлінський процеси;
- інформаційно-методичне забезпечення навчально-виховного процесу;
- упровадження електронного документообігу.
З 2019 року заклад є користувачем програмного комплексу «Курс Дошкілля», який призначений для автоматизації управлінської діяльності адміністрацій дошкільних закладів, для створення єдиної системи збору, обробки та зберігання інформації. Ця система дозволяє полегшити роботу завідувача, медичної сестри, вихователів, завгоспа. Завдяки такому програмному комплексу упорядковано ведення ділової документації та зміцнена система управління дошкільною освітою.
Використання ІКТ в управлінській діяльності:
1. Робота в програмовому комплексі «Курс Дошкілля», на сайті «ІСУО», на сайті ДНЗ ;
2. Розрахунок вартості харчування завгоспом;
3. Розрахунок використання продуктів харчування.
Використання ІКТ у методичній роботі:
1. Оформлення ділової документації;
2. Проведення контрольно-аналітичної діяльності (підготовка схем аналізу, обробка даних, результативність у вигляді графіків, діаграм);
3. Робота в мережі Інтернет з питання самоосвіти та накопичення інформаційного матеріалу.
4. Розробка презентацій до семінарів, методичних об’єднань, конференцій, педагогічних рад, консультацій для вихователів;
6. Оформлення картотеки періодичних видань, облік методичної та художньої літератури;
7. Оформлення стендів, інформаційних куточків;
Використання коштів, поповнення матеріально-технічної бази
Матеріально-технічна база закладу поліпшувалася за рахунок бюджетних, батьківських коштів та коштів працівників. Заходи щодо зміцнення матеріально-технічної бази закладу – є одним із провідних напрямків роботи закладу.
На поповнення матеріально-технічної бази закладу протягом навчального року було виділені 26,745 грн.; позабюджетних – 11319.
За ці кошти було придбано:
Бюджетні кошти |
||
1. |
Господарчі товари |
284 грн |
2. |
Миючи засоби |
1312 грн |
3. |
Фільтр |
3049 грн |
4. |
Шафа |
600 грн |
5. |
Канцелярські товари |
300 грн |
6. |
Інвентар |
3178 грн |
7. |
Преса |
1400 грн |
8. |
Ремонт (фарба) |
2729,40 грн |
9. |
Посуд |
2268 грн |
10. |
Заміна вікна |
3761,58 грн |
11. |
Будівельні матеріали |
1660,50 грн |
12. |
Подушки |
3000,00 грн |
13. |
Міксер |
264,00 грн |
14. |
Електром’ясорубка |
1260,00 грн |
Всього |
25066,48 грн |
|
Позабюджетні кошти |
||
|
||
1. |
Папір (картон) |
300 грн |
2. |
Іграшки |
2000 грн |
3. |
Миючи засоби |
600 грн |
4. |
Заправка катріджу |
520 грн |
5. |
Прикраси на свята |
400 грн |
Всього |
3820 грн |
|
|
||
1. |
Бензин |
500 грн |
2. |
Квіти |
|
Всього |
|
|
|
||
1. |
Папір ксероксний |
500 грн |
2. |
Файли |
240 грн |
3. |
Тематичні куточки |
250 грн |
4. |
Методична література |
400 грн |
5. |
Ремонт комп’ютера |
2000 грн |
6. |
Заправка катріджу |
520 грн |
7. |
|
300 грн |
Всього |
4210 грн |
До початку нового навчального року проведено ремонт приміщень закладу:
- Обладнано кабінет сестри медичної та ізолятор;
- пофарбована підлога у всіх приміщеннях;
- проведено заміри реконструкції мансарди (для обладнання кабінетів завідувача та завгоспа).
- Результати роботи з дітьми, дотримання вимог охорони дитинства
Освітньо-виховний процес у закладі здійснювався відповідно до освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина» та парціальної програми для закладів освіти «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку». Рішення про вибір програм було обговорено та схвалено педагогічною радою закладу (протокол від 30.08.2019 № 1).
Основною формою організаційної роботи навчальної діяльності дітей дошкільного віку у закладі є заняття з різних видів діяльності. У закладі вихователі проводять заняття групової форми організації (за потреби індивідуальної), тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, підсумкові.
Тривалість занять для дітей раннього віку – 10-15 хвилин; для молодшого дошкільного віку – 15-20 хвилин; старшого віку – 25-30 хвилин.
Організація життєдіяльності дітей включала в себе гурткову роботу, трудову діяльності, самостійну художню діяльність, роботу з безпеки життєдіяльності. Проводились Дні здоров’я, свята, ранки, музично-спортивні розваги, конкурси, вікторини. Виставки дитячих малюнків та поробок, спільних робіт з батьками та вихователями, різноманітні екскурсії : до сільської ради, до сільської бібліотеки, школи. Проводились святкові ранки приурочені світам «Свято Осені», «Свято Миколая», «Новий рік», «8 Березня». Окрім звичайних занять, проводились міні-театри, де дітлахи разом з вихователькою ставили різні сценки, лялькові театри, озвучували як діти, так і вихователі, хороводи приурочені весняним, літнім святам. Діти виконували різні види діяльності з великим ентузіазмом. Під час проведення тематичних тижнів, таких як «Тиждень безпеки дорожнього руху», «Тиждень здоров’я», «Тиждень української мови», «Тиждень безпеки», «Тиждень прав дитини», де проводилися різноманітні розваги, конкурси для дітей та батьків, діти також зустрічалися з представниками влади, пожежної безпеки, які проводили бесіди, розповідали дітям про їх права та безпеку.
Також з дітьми проводилась робота щодо розвитку їхніх здібностей і формування культури поведінки. З цього питання дітям наводились приклади з життя людей в цілому, їхніх батьків, родичів, друзів. Тож на наглядному прикладі діти робили висновки та висловлювали свою думку.
Дуже сподобалися дітям екскурсії до сільської ради, школи, Під час екскурсії до школи діти мали змогу відвідати шкільний музей, познайомитися з вчителями, побувати у класних кімнатах, спортивному залі, погуляти на ігровому майданчику.
Два рази на рік, восени та навесні проводився моніторинг рівня знань вихованців за освітніми лініями, відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти. Результати моніторингу показали, що рівень якості знань дітей поліпшився на всіх показниках, на деяких більше, на деяких менше, але досягти високого рівня не вдалося. Тому у новому навчальному році треба переглянути форми та методи роботи педагогічних працівників для поліпшення навчально-виховного процесу в закладі.
Разом з дітьми вчилися і вихователі. У своїй виховній роботі з дітлахами вони досягли достатнього рівня.
Аналіз рівня компетентності дітей 6-го р.ж. за сферами життєдіяльності показав, що рівень засвоєння дітьми програмового матеріалу значно збільшився порівняно з І півріччям:
І півріччя: 8,52
ІІ півріччя: 9,09
Напрями оцінювання |
I оцінювання |
II оцінювання |
Різниця «+», « -« |
Рівень оцінювання
|
Особистість дитини |
8,61 |
9,47 |
+ 0,86
|
достатній
|
Дитина в соціумі |
8,64 |
9,31 |
+ 0,67 |
достатній
|
Дитина в природному довкіллі |
8,63 |
8,93 |
+ 0,3 |
достатній |
Дитина у світі культури |
8,00 |
8,75 |
+ 0,75 |
достатній |
Гра дитини |
8,84 |
9,41 |
+ 0,57 |
достатній |
Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі |
8,47 |
8,88 |
+ 0,41 |
достатній |
Мовлення дитини |
8,48 |
8,91 |
+ 0,43 |
достатній |
Результати експертизи рівня компетентності дітей за різними формами діяльності за сферами Базового Компоненту дошкільної освіти в Україні та згідно вимог програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина» дають змогу визначити середній показник, який становить 9,54, що відповідає достатньому рівню. Як показали результати, вихователі протягом року на належному рівні проводили освітньо-виховний процес, недостатньо уваги приділили формам та методам роботи з дітьми. Тому це питання треба розглянути на педагогічній раді, розробити ефективні методи роботи та поставити освітньо-виховний процес на постійний контроль.
Робота педагогічного колективу та всіх працівників закладу щодо профілактики дитячого травматизму будувалася на Базовому компоненті дошкільної освіти та Програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина», які спрямовували роботу педагогів на формування у дошкільників певної життєвої позиції, елементарної життєвої компетенції. Тільки систематична робота з дітьми щодо безпеки життєдіяльності може виробити в дитячій свідомості стереотипи безпеки в життєвому середовищі.
Щороку під час проведення Тижня безпеки дитини узагальнюються одержані знання під час проведення розваг, тематичних занять, конкурсів малюнків, на зустрічах з працівниками відповідних служб.
Не перший раз в закладі проводилися місячники безпечного поводження на водних об’єктах у різні пори року.
Для вивчення правил пожежної безпеки, травмування і загибелі дітей на пожежах через дитячі пустощі та необережне поводження з вогнем проводилася зустріч із працівником Зачепилівського сектору ГУ ДСНС України в Харківській області Джгуном С.П. Він ознайомив дітей з принципом роботи вогнегасника, розповів про правила поведінки під час виникнення пожежі, провів практичний тренінг з евакуації на випадок виникнення пожежі.
- Організація харчування дітей.
Одним з приорітетних напрямків роботи закладу було забезпечення соціального захисту, збереження та зміцнення здоров’я дітей і працівників закладу. Порядок організації харчування здійснювався згідно чинного законодавства.
Режим харчування в закладі трьохразовий. Продукти харчування та продовольча сировина надходять в дошкільний навчальний заклад разом із супровідними документами, які свідчать про їх походження та якість. Завозять продукти регулярно. Але бувають збої, особливо взимку по причині погодних умов. Заявки на них виконуються в повному обсязі. Графік видачі їжі з харчоблоку дотримується. Розподіл їжі за об’ємом протягом дня виконується. Щоденне меню складається з урахуванням наявних продуктів харчування. Строки реалізації продуктів дотримуються. Видача страв з харчоблоку проходить після зняття проби сестрою медичною. Добова проба щоденно залишається на харчоблоці.
Вихователями усіх вікових груп ведеться планомірна роботу щодо формування навичок культури харчування дошкільнят, консультат